Jag gillar moss-promenader!

image107

image108

Säga vad man vill om älgarnas kungarike, men jag älskar alla promenader vi tar där. I helgen hade vi besök av en tjej som heter Fia och hennes kompis Leo. Leo är min kompis och jag gillar honom, massor. I lördags bestämde matte och Fia att vi skulle ut och utforska skogen. Efter en lagom lång promenad på vägen kom vi äntligen till där vi gick in i skogen. Men matte och Fia var lite konstiga, för de försökte hoppa över allt det underbara och blöta! Och inte nog med det, de gick runt i en cirkel och kom tillbaka till där vi började! Vilka amatörer!!! Ni kan ju räkna med att Leo och jag skämtade friskt om mattarnas oförmåga att gå rakt!

Nåja, mattarna gjorde ett nytt försök och gjorde ett bättre jobb. Denna gången struntade de dessutom i det här med blöta tassar och min matte bokstavligt talat älgade igenom det blöta på en plats! En syn som jag fortfarande skrattar åt! Men kom ramlade inte och hon tappade inte mobilen eller bilnyckeln eller skorna, så hon var nöjd. Och ännu mer nöjd blev hon när vi kom fram till en annan väg och kunde börja gå tillbaka till stallet och komma hem.

image109

Kommentarer
Postat av: Fia

asg Sisko beskriver dagen bra

2008-11-30 @ 13:09:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0