Dags för bad igen!

I helgen var i hos mattes bror igen och de bor ju så underbart nära en jättestor sjö, så matte var snäll och lät mig bada. Jag både tycker om det och ogillar det, men matte lyckas alltid få i mig i vattnet (till slut) med hjälp av nån leksak. Den här gången blev det en orange knottrig fender, men den pös så intressant, så jag offrade mig så att matte och mattes svägerska kunde ta lite bilder.
Det blev inte så mycket bilder som det brukar bli, då en av grannarna kom ner med sin hund som jag inte hälsat på. Eftersom den hundens husse inte såg till att vi hälsade först, utan bara släppte henne lös så blev jag arg och ville genast uppfostra dem. Dessutom var den där lilla Elis med, så det blev massor med spring och då ville matte gå upp till huset igen, för att jag inte skulle bli för avundsjuk. Matte är ju lite feg och vågar inte släppa mig lös var som helst. Men lite bilder blev det i alla fall. Bra det. Min päls kliade när den sista vinterpälsen började släppa.


Här kommer två bilder på mig när jag badar och två bilder på mig när jag leker med haren i trädgården efteråt.
     

image117
(c) Hanna Sievers

Här kommer lite bilder som mattes svägerska tog nere vid vattnet.
     
       
(c) Marianne Rydh





Vi avslutar med en av mattes bilder på hur underbart livet är som hund...
  image126
(c) Hanna Sievers

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0